MSSST

Szülőként már az iskolába lépést megelőzően is szeretnénk tájékozódni gyermekeink tanuláshoz szükséges képességeiről. Ennek megállapítására a szakembereknek többféle eszközük van.

Nyilvánvaló az igény arra vonatkozóan, hogy megismerjük, milyen részképességek, fejlesztési területek szerepelnek egy ilyen felmérésben. A sokféle vizsgálati lehetőség közül szeretnék most bemutatni egy tanulási zavart előrejelző tesztet.

MSSST (Meeeting Street School Screening Test)

A szűrőeljárás kidolgozása egy amerikai kutató teamnek köszönhető, akiknek az volt a célja, hogy feltárják a gyermekek pszichológiai, szociális és tanulási problémáit.  (Peter K. Hainsworth és Marian L. Siqueland)

A tanulási zavart előrejelző teszt felvételét óvodás és első osztályos gyermekek esetében ajánlják. A teszthez egy viselkedésmérő skála is tartozik. Az egyéni mérés  15-20 percig tart, játékos formában történik.

A teszt 3 területen belül ad feladatokat:

  1. Motoros minták: felméri a kétoldali szeriális mozgásmintákat és a téri tájékozódást.
  2. Vizuo-perceptuo-motoros szubteszt: vizuális diszkrimináció, vizuális memória, geometriai formák és betűformák reprodukáló készsége, pontos térbeli és sorrendbeli orientáció, téri és irányfogalmak.
  3. Nyelvi képességek: szóismétlés, mondatismétlés, számolás, történetmondás, nyelvi sorozatok.

A viselkedést mérő skála a figyelem, koncentráció, együttműködés, ellenőrzés területei mellett kiterjed a mozgásszabályozás, ceruzahasználat, szemmozgás, beszéd, grammatika, általános teljesítőképesség megfigyelésére is.

A szűrés során kapott eredményeket értelmezhetjük profilként, valamint az összteljesítmény meghatározására is. Ahhoz, hogy megfelelő módon értelmezzük a teszteredményeket, elengedhetetlen a team-munka: az amerikai ajánlás hangsúlyozza, hogy a kapott eredményeket szükséges összevetni az intelligencia tesztekkel. Valamint a további diagnosztikus kérdésekben is elengedhetetlen a szakemberek együttműködése.

Tags: ,

Vizsgálati lehetőségek

Logopédiai vizsgálatok

A részletes logopédiai vizsgálat során a beszédszervek állapotát és működését, a kifejező beszédet, szókincset, a beszédmegérést és a nyelvi fejlettséget próbáljuk feltérképezni.

Kognitív Profil Teszt

A gyermekek képességeinek feltérképezéséhez számtalan vizsgálóeljárással és diagnosztikai eszközzel próbálunk közelebb kerülni. Mivel egyre több a kiegyensúlyozatlan képesség-struktúrával rendelkező gyermek, ezért indokolt, hogy minél alaposabban megismerjük az adott gyermekre jellemző gondolkodási műveletek, folyamatokat.

Hallásvizsgálatok gyermekkorban

A beszédfejlődés megfelelő ütemének  egyik alappillére az ép hallás.  Gyermekünk kommunikációs és tanulási képességeinek kibontakoztatásához, későbbi iskolai teljesítményéhez is elengedhetetlen az auditív ingerek pontos feldolgozása.

Fonológiai Tudatosság Teszt

2015-ben a „NILD alapvető nyelvi technikák” képzés alkalmával volt szerencsém megismerkedni az eljárással és elsajátítani annak alkalmazását. Azóta munkám során is használom a Fonológiai Tudatosság Teszt, a „Figyelj rám!” és a „Morze”NILD technikákat.

MSSST

Szülőként már az iskolába lépést megelőzően is szeretnénk tájékozódni gyermekeink tanuláshoz szükséges képességeiről. Ennek megállapítására a szakembereknek többféle eszközük van.

Copyright © 2017 Hepp Katalin - Minden jog fenntartva. A honlapon található tartalmak a szerző írásos beleegyezése nélkül nem másolhatók le és nem használhatók fel.

Free Joomla! template by L.THEME