Az iskolai előkészítő oktatás során célunk a sikeres tanuláshoz szükséges alapképességek fejlesztése. A kiscsoportos foglalkozásokon játékos formában, az életkori sajátosságokra építve folyik a szakmai munka.
Számtalan kritérium, szempontsor olvasható az iskolaérettséggel kapcsolatban; feladatunk tehát minél sokrétűbb feladatokkal komplex fejlesztést megvalósítani.
Az iskolára való felkészítés legfontosabb területei
- Elemi mozgásminták összerendezettsége
- Finommotorika - Megfelelő ceruzafogás, könnyed eszközkezelés.
- Testséma, térérzékelés, iránykövetés - Papírhatárok, később vonalköz.
- Reprodukáló képesség térben, síkban - Alakzatok, ábrák egymáshoz viszonyított helyzetének felismerése, megfelelő kialakítása (pl.: betűk, számok másolásánál alapvető fontosságú lesz).
- Soralkotás, sorritmus - Nyelvi és nem nyelvi sorozatok alkotása, szabályszerűség felismerése, analógiás gondolkodás.
- Alak-, forma-, szín-, nagyságállandóság
- Kognitív funkciók: észlelés és differenciálás, figyelem, emlékezet, gondolkodás - A megismerő funkciók nagyban meghatározzák a tanulás hatékonyságát (figyelem tartóssága, koncentráció, információk tárolása és előhívása).
- Beszédkészség, általános tájékozottság - Az olvasás-írás-helyesírás alapját képezi. Fejlettségi szintje, a szókincs kiemelt tényezők az új ismeretek elsajátításában.
- Szociális érettség - Az alkalmazkodóképesség, a kudarctűrés, a csoportban elfoglalt hely, a társakkal és felnőttekkel kialakított kapcsolat meghatározó az iskolai életben.
Az iskolára való felkészítés a csoportos foglalkozásokon kívül magában foglalja a rendszeres konzultációt a szülőkkel, a gyermekekkel foglalkozó szakemberekkel.
A szülők számára biztosított tanácsadás lehetőséget biztosít arra, hogy megismerjék azokat a játékos gyakorlatokat és módszereket, melyekkel megkönnyíthetik gyermekük számára az óvoda-iskola átmenetet.